جاهای دیدنی قبرس

جاهای دیدنی قبرس

قبرس از کشورهای حوزه خاورمیانه و در شرق دریای مدیترانه واقع شده است . این منطقه سومین جزیره پرجمعیت در دریای مدیترانه است که با داشتن سواحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار جایگاه ویژه‌ای بین توریست‌ها پیدا کرده است . تعداد این جاذبه‌ها به قدری است که بررسی آنها در قالب یک مطلب نمی‌گنجد. به همین دلیل ما در این نوشته از مجله گردشگری بلیط اینجا قصد داریم به معرفی ۱۰ مورد از جاهای دیدنی قبرس بپردازیم .

اگرچه این کشور در آسیا واقع شده اما حال و هوای اروپایی دارد و در آن می‌توان فرهنگ‌های مختلف و متنوعی را دید . کوه‌های باشکوه، بناهای باستانی و روستاهای تاریخی و شگفت انگیز بخشی از دیدنی‌هایی است که در این منطقه می‌توانید از آنها بازدید کنید . به طور کلی دیدنی‌های این کشور به قدری است که اگر بخواهید از همه آنها بازدید کنید به حداقل یک ماه زمان و اقامت در این منطقه نیاز دارید . به همین دلیل ما در این مطلب با معرفی تعدادی از آنها سعی داریم تصویری کلی از این کشور و جاذبه‌های آن به شما ارائه کنیم . در واقع قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تبدیل می‌شود که در بخش شمالی اغلب مسلمانان و ترک‌ها و در بخش جنوبی یونانیان ساکن هستند .

 

کوریون باستان

اولین جاذبه ای که در جاهای دیدنی قبرس به معرفی آن خواهیم پرداخت شهر باستانی کوریون است که در قبرس جنوبی واقع شده . این شهر دیدنی چشم اندازی رو به دریای مدیترانه دارد وتپه‌های موجود در آن این امکان را می‌دهد که منظره‌ای به یادماندنی از بیکران دریا و آسمان را مقابل دیدگان خود داشته باشید. قدمت این شهر به سده ۸ قبل از میلاد مسیح و دوران امپراتوری رم برمی‌گردد و در آنجا بناهای دیدنی زیادی وجود دارد . از جمله جاذبه‌های شهر باستانی کوریون می‌توان به: استادیوم کوریون، بازار رومی، خانه آشیل ،خانه استولیوس، کلیساها و… اشاره کرد .

 

شبه جزیره آکاماس

آکاماس یک شبه جزیره در بخش غربی قبرس هست که با داشتن مکانی دنج و خلوت و ساحلی آرام به یکی از بهترین جاهای دیدنی قبرس تبدیل شده است . یک نکته جالب در مورد این منطقه این است که هیچ جاده آسفالی در آن وجود ندارد و مردم در آن از طریق دوچرخه به این طرف و آن طرف می‌روند . همچنین تماشای لاک پشت‌های دریایی، پرندگان و خزندگان بومی، بازدید از کلیسای آگیوس آندرونیکوس و سایر بناهای تاریخی این شبه جزیره بخشی از دلایلی است که تردیدها را برای بازدید از این منطقه از بین می‌برد .

 

ساحل نیسی

یکی از معروف‌ترین سواحل و جاذبه‌های گردشگری قبرس ساحل نیسی نام دارد که توسط شن‌های دریایی به دو قسمت کم عمق و عمیق تبدیل شده است . در این ساحل کافه‌ها و بارهای زیادی وجود دارند که با موسیقی‌های متعدد و ایجاد محیطی شاد و پر هیاهو این ساحل را به مکانی جذاب برای تفریح و خوشگذرانی تبدیل کرده اند . به علاوه انجام انواع ورزش‌های آبی و لذت بردن از محیط ساحلی شنی در کنار دریای فیروزه‌ای رنگ این منطقه؛ ساحل نیسی را همه چیز تمام کرده است .

لیماسول

لیماسول دومین شهر بزرگ قبرس است که در جنوب آن واقع شده است . داشتن ساحلی ماسه‌ای این شهر را به یکی از مقاصد مهم برای گردشگران در این منطقه تبدیل کرده . گردشگران در این شهر انتخاب‌های متعدد پیش روی خود دارد . مثلاً می‌توانند برای خوشگذرانی و شب زنده داری به میدان ساریپلو بروند . یا اگر اهل خرید و گشت و گذار در مراکز خرید هستند به خیابان انکسارتیسیاس بروند . همچنین برای علاقمندان به تاریخ و جاذبه‌های تاریخی نیز امکان بازدید از قلعه قدیمی موجود در این شهر فراهم است .

 

 

پافوس

یکی دیگر از شهرهای ساحلی قبرس که در جنوب غربی این جزیره واقع شده پافوس نام دارد . این شهر که به عنوان زادگاه آفرودیت الهه عشق و زیبایی شهرت دارد به دو بخش تقسیم شده است . بخش پایینی آن که به کاتوپافوس معروف است محل ‌هتل ها و اماکن باستانی متعدد این منطقه و محل سکونت گردشگران می‌باشد . اما بخش بالایی پافوس یک منطقه تجاری است که مغازه‌ها و رستوران‌های مختلف و متعدد در آن وجود دارند  .یکی از مهمترین جاهای دیدنی قبرس یعنی ویرانه‌های باستانی در پافوس واقع شده است .

پروتاراس

اگر می‌خواهید در سفر خود به قبرس محلی را پیدا کنید که در آن در ساحلی آرام استراحت کرده و یک حمام آفتاب حسابی بگیرید پروتاراس بهترین انتخاب برای شماست . البته شب‌های این ساحل هم مانند نیسی تا صبح پر از هیاهو و شور و شادی می‌باشد . شنا کردن در آب‌های مدیترانه از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این منطقه از آن لذت ببرید .

 

کایرنیا

قبرس شمالی میزبان بندری به نام کایرینا است که تحت کنترل ترکیه می‌باشد .در این منطقه موزه‌های معروف و دیدنی وجود دارد که آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم قبرس تبدیل کرده . موزه هنرهای تزیینی ، موزه کشتی غرق شده، قصر بیزانتین که قدمت آن به قرن هفتم می‌رسد .تعدادی از دیدنی‌های این منطقه به شمار می‌رود. از دیگر جذابیت های کایرینا می‌توان به تماشای لاک پشت‌ها ، پیاده‌روی در ساحلی طولانی، گلف بازی کردن در کنار دریا و …اشاره کرد .

 

قلعه سنت هیلاریون

یکی دیگر از جاهای دیدنی قبرس شمالی قلعه سنت هیلاریون است که در نزدیکی شهر گیرنه واقع شده . قدمت این قلعه به قرن یازدهم می‌رسد . جای جای این جاذبه ؛ دیدنی و تماشاییست . اما شاید بالای قلعه ‌مهم ترین بخش آن باشد  .چرا که از آن می‌توانید چشم اندازی وسیع و تماشایی از شهر گیرنه و دریا داشته باشید .

 

لارناکا

لارناکا سومین شهر زیبای قبرس شمالیست که به خاطر داشتن ساحل‌های زیبا شهرت زیادی بین گردشگران و توریست‌ها پیدا کرده است . سواحل این شهر هم پر است از رستوران‌ها و کافی شاپ‌های متعدد که امکانات لازم را برای مسافران فراهم می‌کند . همچنین جاذبه‌های دیدنی مانند :کلیسای سنت لازاروس ،قلعه لارناکا، مسجد جامع کبیر، دریاچه نمک ، قنات کاماراس، صومعه استاوروونی، روستای لفکارا و ..در این منطقه جذابیت آن را دوچندان کرده است .

 

شبه جزیره کارپاس

آخرین جایی که در جاهای دیدنی قبرس به معرفی آن خواهیم پرداخت شبه جزیره کارپاس است . این شبه جزیره که در امتداد سواحل طلایی پشت تپه‌های شمال شرقی جزیره قبرس قرار دارد با داشتن روستاهای خارق العاده و مکان‌های تاریخی بسیار از خاص‌ترین جاذبه‌های قبرس به شمار می‌رود . این منطقه طولانی‌ترین و باریک‌ترین شبه جزیره قبرس است . همچنین کلیسای تاریخی و معروف آندریاس در کارپاس قرار دارد . انجام تفریحاتی مانند جت اسکی، قایق سواری، کایت برد، غواصی و… بخشی از فعالیت‌های هیجان انگیزی است که می‌توانید در سواحل این منطقه از آنها لذت ببرید .

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها